zondag 28 april, '13 Asson - Buzy - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu zondag 28 april, '13 Asson - Buzy - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu

zondag 28 april, '13 Asson - Buzy

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

28 April 2013 | Frankrijk, Lourdes

Vandaag gelopen van Asson naar Buzy: 7 uur via Bruges, Sévignacq-Meyracq naar Buzy.

Vanochtend om 8.00 uur vertrokken, het was prachtig wandelweer: niet te koud en niet te warm. Ben inmiddels op de GR78 naar St. Jean-Pied-de-Port maar af en toe snijd ik stukjes af door de gewone weg te volgen i.p.v. het pelgrimspad door bossen. Wat een prachtige omgeving en een schitterend uitzicht. Vandaag ook weer pittig klimmen en dan heb je een prachtig uitzicht op de Pyreneeën: je ziet de sneeuw liggen.

Ik zit inmiddels al op 600 meter hoogte, steeds weer dalen en dan weer stijgen. Het begon rond 14.00 uur te regenen. Ik was toen net in Bescat, maar wilde nog door naar Buzy zodat ik morgen maar 14 kilometer naar Oloron- Sainte- Marie moet (vanaf Bescat werd ik op mijn alternatieve route gevolgd door een witte hond, die wel 2 km met me meegelopen is)

Ik ging naar de kerk in Buzy om te kijken of er ergens een slaapplek was of een telefoonnummer, waar ik naar toe kon bellen; maar helaas, niks dus. Toen op zoek naar een chambre d'hôte of een gite, maar de een was dicht en de ander was complet, maar de mevrouw van de gite is met me naar een boerencamping gereden, 3 à 4 km verderop om te kijken of daar nog plaats was. Ja hoor, ik heb weer mijn eigen "refugio" zoals op het huisje staat: ik heb er een foto van genomen. Het is voor 4 personen maar ik slaap er weer alleen: heerlijk rustig.

Ik heb de mevrouw, die mij wegbracht, wel 3 kussen gegeven als dank voor haar genomen moeite om een zwerver uit Holland te voorzien van een slaapplaats: prachtig dat mensen zoveel moeite voor je doen als ze zien dat je pelgrim bent, je wordt met respect behandeld.

Ze produceren op die boerderij confiture en miel en er was net open dag: ik had best wel trek en heb lekker mee geproefd van cake met confiture en miel.

Straks nog yoga-oefeningen doen en morgen weer vroeg op. Ik zit lekker voor mijn kacheltje in de refugio. Buon camino.

  • 29 April 2013 - 10:39

    Christine:

    Hoi Rene,
    Echt leuk je verslagjes te ontvangen!

    Je werd al meteen getest op hoeveel vertrouwen je eigenlijk hebt.
    Valt niet mee om rustig te blijven als je zonder bagage zit.
    Knap als dan "weet" dat het opgelost gaat worden en volkomen kalm dat moment af kan wachten.
    Wij mensen willen veel liever zekerheden hebben. Voor van alles.
    Die zijn er ook, maar zitten verstopt. We zijin vergeten dat alle kracht in ons zelf zit, dus leunen we maar op anderen.
    Desnoods verzinnen we listen om zogenaamde zekerheden te verkrijgen Je kent ook de vele voorbeelden wel, zakelijk en prive.
    Hoogste tijd om veel meer op ons zelf te gaan vertrouwen. We kunnen het echt, het is een kwestie van angst loslaten en gaan, recht op ons doel af. Voorwaarde is natuurlijk dat we een zuiver doel hebben.
    De wet: alles wat je geeft keert tot je weer werkt namelijk altijd.
    Ook als je hier van overtuigd bent is het vaak een enorme klus, je komt je zelf steeds tegen.
    Geen probleem, we oefenen stug door en maken langzaamaan vorderingen.

    Groet, Christine




  • 29 April 2013 - 15:54

    Lex:

    Hoi Rene, hier een berichtje van een volledig geaclimatiseerde Caminoganger. Al helemaal in mijn ritme, 6 uur op , kwart voor 7 /7 uur lopen , tot nu toe gemiddeld 22 km met af en toe 28. Weet nu al dat ik hem nog een keer ga lopen.
    Succes, hopelijk jij wel over e route Napoleon.

    Gr. Lex ps nu in Torres del Rio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 31562

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: