dag 43 Santa Marina - Olveiroa 14 km. - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 43 Santa Marina - Olveiroa 14 km. - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 43 Santa Marina - Olveiroa 14 km.

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

08 Juni 2013 | Spanje, Olveiroa

Gisteravond heerlijk pelgrimsmenu gegeten in de herberg. Ik zat met een zwitserse, franse en duitse dame aan tafel. Ze vonden blijkbaar ook dat ik er een beetje schraal uitzag want ik kreeg van een ieder wat te eten. Stukje vlees, patat en kaas, het raakte allemaal op. Wat me opvalt op dit laatste stuk van de camino dat er alleen mensen vanuit Europa dit laatste deel lopen. Bij de rest is de route naar Finisterre waarschijnlijk niet bekend. Vanacht lag er weer zo´n Spanjaard verwenteld op zijn rug te snurken, niet te geloven. Ik ben 2 keer naar hem toegelopen om te vragen of het niet wat minder kon, dan ging het een kwartier goed en dan begon hij weer. Vanacht lag ie nog te rotten in zijn nest. Ik heb sinds lange tijd maar even een ontbijtje in de herberg genomen. twee stukjes geroosterd stokbrood met jam en rond 7.40 uur aan de loop gegaan. het miezerde een beetje maar het was niet koud. Rond kwart over tien bij de eerste koffiestop, broodje kaas en een koffie genomen. Ik moest daarna nog maar 3 km lopen en was rond 11.30 uur al binnen. Gelijk buitenom gescrobd en om half één in de kantine, mooi op tijd. Het is nog maar 35 km naar Finisterre, wat een heerlijk gevoel.
Morgen wordt het weer wat beter, volgens de verwachting blijft het droog. Ik moet morgen 18 km lopen naar Cee. Misschien kan ik effe aan het strand zitten, als het weer het toelaat. je kom nu echt alleen maar bekenden tegen op het laatste stuk.
We zitten nu op 280 m hoogte, morgen nog even naar 340 meter en daarna dalend naar 10 meter boven zeenivo. Dat is een tijd terug dat ik zo laag gezeten heb, lijkt me weer heerlijk.
Ik heb hetzelfde reisschema naar Finisterre als 2 Duitse dames en heb hen gevraagd of ze een foto willen maken asl de kleren op een hoop liggen in Finisterre. Ik heb begrepen dat je ze niet meer mag verbranden maar we zullen zien. Ze wilden in ieder geval de foto maken......
Ik slaap bij de dames op een zes persoons kamer, ik hoop dat er geen snurkers meer bijkomen. Van de dames weet ik dat ze niet snurken.

Ja, Paulien jij krijg een foto hoor, of mijn kleren nou wel of niet worden verbrand, ze gaan wel uit. Je ziet wel hoe koud het water is/was.

Blijf vooral reageren op de weblog, het is en blijft leuk. Nog maar 2 daagjes, dan ben ik pelgrim af......

Hasta Luego,
René

  • 08 Juni 2013 - 15:18

    Pauline:

    Ha die Rene,

    Vertel je me nu dat verbranden van de kleding niet meer kan/mag?! Dat gaat toch wel gewoon gebeuren kijk al een paar weken uit na deze gebeurtenis en de foto's. Het verhaal in geuren en kleuren natuurlijk erbij op straks je eerste werkdag dat snap je wel.
    Dus Rene, je weet het denken in oplossingen en het glas is altijd half vol dus die foto en het verbranden van je kleding je gaat ervoor!!!.

    Dat jij nog steeds iedere dag al die bananen naar binnen weet te werken, ik kan me voorstellen dat je eerste maaltijd straks thuis niet uit pasta zal bestaan waar kijk jij naar uit je eerste prakkie, gewoon de Hollandse pot?!

    Nog even wat kilometer, wat extra vitamine D opdoen en genieten van een top prestatie tot gauw!,

    Gr.Pauline

  • 08 Juni 2013 - 17:17

    Marlou:

    Hoi René,

    Geweldig dat je al zo ver bent, en wat zul je 't jammer vinden dat 't bijna afgelopen is!
    Hoewel..........., je eigen bedje, géén snurkende Spanjaarden en lekker je eigen vrouwtje naast je, daar moet je toch óók naar verlangen!
    Vanavond gaan we met de buurtjes bij Ruud een borrel drinken en ik weet nu al dat we je gaan missen.
    Niet dat je ooit praat tekort komt, maar onze nieuwsgierigheid naar je verhalen is natuurlijk giga groot!!!
    Houden we van je tegoed!
    Geniet nog van je laatste dagen en een goede reis naar huis!

    Lieve groetjes,
    Gijsbregcht en Marlou

  • 08 Juni 2013 - 17:30

    Ans:

    Hoi Rene,
    Hier Engel en Ans uit een verregend Cahors, heeeeeeeeeeeeeel nat!!!

    Geniet van je laatste etappes, en het verbranden???
    Bij de Kaap, de vuurtoren is zelfs een soort BBQ-hoekje, daar heb ik wat kleding verbrandt.
    Of het niet mag?
    Ik weet het niet, maar in je poedel het water in, in het katholieke Spanje??????

    Rene, bedankt voor de boodschapjes,,,,,,,,,,,,,,,,,,,zodra je thuis bent en wij ook, kom ik het ophalen, suf hé van me, maar het komt goed nu, bedankt, groeten Engel en Ans.

  • 08 Juni 2013 - 17:44

    Peregrinofrans :

    ¡Hola Peregrino René,

    Nog 2 stukjes lopen en dan ben je er...
    In Cee heb je een strand maar ook smerige industrie, je zal dat met je eigen ogen mogen aanschouwen.
    Je schrijft ook dat je maandagavond pelgrim af bent, René, je fysieke reis is dan ten einde maar thuis begint de innerlijke reis. (en da's veel moeilijker!) Nadat ik m'n eerste lange wandeltocht van ruim 4000 km heb gemaakt was het niet makkelijk om "thuis te komen". Ik heb geboft dat m'n partner met me mee heeft gelopen van Pamplona naar SdC op de Camino Francés. Anders had ze nooit geweten wat het inhoudt! En je deelt dat mooie pad met elkaar! Ik ben destijds ook een echtpaar tegengekomen uit Maastricht die ook vanuit Nederland waren gelopen. Ze waren al 40 jaar getrouwd doch ze ontdekten door de Camino nog nieuwe dingen van elkaar! Vanaf die wandeling ben ik dan ook een caminofiel geworden. Ik ben daarna van huis uit gelopen naar Rome en een jaar later naar Istanbul.
    Ook ben ik vanuit Sdc naar Faro gelopen en vervolgens door naar Casablanca, een aanrader! Er zijn zulke mooie paden...
    René, geniet (nog) van elke stap...

    ¡Buen Camino,




  • 08 Juni 2013 - 21:17

    Liesbeth Wijnker:

    Hoi Rene,

    Appeltje, eitje vandaag............ 14 km is bijna niet de moeite als je langere dagen heb gelopen.............
    Nee hoor, geintje ! Nog steeds petje af voor je prestatie !!
    Nog even en dan kunnen we je weer "live " spreken.
    Ik heb er 3 dagen op Texel op zitten, mee met groep 8. Ook zeer vermoeiend , niet door het vele lopen,maar door te weinig slaap ! (Ook eigen schuld)
    Geniet nog van je laatste dagen en sluit het goed af in Finnisterre !!
    We denken aan je !!

    Groetjes Kees, Liesbeth en de Joôsies

  • 09 Juni 2013 - 17:08

    De Schagerbruggertjes:

    Hoi wandelaar,

    Petje af voor je prestatie. Wij zullen je het niet nadoen.
    We hopen dat je snel zal herstellen van je wandeling om daarna het wandelen in Nedreland weer op te pakken. We missen het heel erg. Zeker al jouw drukte erom heen. We moeten maar snel weer afspreken, dan kunnen we bijpraten. Ik ben namelijk heel nieuwsgierig om naar je ervaringen luisteren. Het zullen lange vertellingen worden jouw te kennen. Waar ik het meest nieuwsgierig naar ben is of het je gebracht heeft wat je er zelf in gezocht hebt. Wat dat ook mogen zijn. We horen het wel. Veel sterkte nog met de laaste loodjes, een goede reis naar Holland. Toi toi. We spreken je eind van de week.

    De Schagerbruggertjes.

    P.S.
    Ook de groeten van A en P.
    Zij die jou in Lourdes hebben verrast.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 31561

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: