Dag 41: Santiago - Negreira 22 km - Reisverslag uit Muros, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu Dag 41: Santiago - Negreira 22 km - Reisverslag uit Muros, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

Dag 41: Santiago - Negreira 22 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

06 Juni 2013 | Spanje, Muros

Wat is het toch heerlijk om af en toe lekker in een eigen kamertje te slapen, zonder medezwervers.
Ik had de wekker om half zeven gezet, maar daarvoor gelukkig al wakker, maar geen zin om op te staan. Rond kwart voor zeven toch maar de spullen gepakt en een paar banaantjes weggewerkt als ontbijt en rond half acht op pad gegaan, eerst nog effe pinnen, want de komende dagen kom ik misschien wel geen bank meer tegen.

Ondanks dat ik laat was, was het heerlijk rustig. Menig pelgrim stopt bij Santiago, ik denk dat hooguit 10% zo gek is om door te gaan naar Finisterre. Zo ook deze gek.
Het was bewolkt, maar wel lekker wandelweer. Het duurde een half uur voordat ik weer op de route zat bij de kathedraal, daarna via de buitenwijken het bos weer in. Wat een rust. De druk is eraf, ik heb Santiago gehaald en neem de komende dagen de tijd om in Finisterre te komen.

Morgen 20 km, daarna 13 km, 18 km. en 15 km. Ik hoop daar maandag aan te komen.
Dinsdag weer met de bus naar Santiago en woensdag met de bus van Santiago naar Madrid en ´s avonds lekker weer naar huis.

Rond half tien een barretje gevonden, het is hier een beetje meer plannen want niet elk dorp heeft eetgelegenheid. Een koppie en een allemachtige tortilla weggewerkt en 2 banaantjes om eventueel opkomende honger te stillen en rond tien uur weer verder gegaan.

Het was vandaag weer ouderwets klimmen, keienbakken, puin, kiezels: alles wat niet goed is voor je voeten, kwam ik weer tegen vandaag.
Rond twaalf uur nog even wat gedronken in Ponte Maceira, met uitzicht op de mooie brug en de watervallen (foto´s bijgevoegd). Vanaf toen nog een goed uurtje lopen en rond 13 uur was ik weer binnen.

Mijn voeten smeken inmiddels om een apk. Maar na vandaag is het nog maar 66 km, dus waar hebben we het over.
Ik kwam onderweg weer heel wat bekenden tegen. Je bent na verloop van tijd één grote (tros) familie geworden.

Ik heb een herberg even buiten Negreira gevonden, wel een primitieve, zonder internet, géén wifi, dus maar even het dorp ingegaan om de foto´s via wifi te mailen en een internetcafé gezocht voor mijn reisverslag.
Ik moet nog wel even wat boodschapjes doen voor het ontbijt en voor onderweg, want alles wordt minder, ook de winkeltjes.

Het is morgen maar 5 uurtjes lopen, ik hoop rond de middag binnen te zijn. De dagen daarna nog een beetje aftrainen en de camino zit erop.
Dan nog even bij Finisterre een verfrissende duik nemen en de dag erna weer met de bus terug.

De natuur is zeker de moeite waard om nog even door te lopen naar Finisterre.
Ik heb verder geen nieuws meer.

Hasta luego,
René

  • 06 Juni 2013 - 17:53

    Peregrinofrans :

    ¡Hola Peregrino René,

    Het zal weer heerlijk zijn om onderweg te zijn. Zeker omdat het laatste stuk naar SdC behoorlijk druk was! Je loopt nu weer lekker vrij in de natuur . Morgen krijg je na zo'n 6 kilometer een leuke klim voor je kiezen, maar da's geen enkel probleem voor een geoefende wandelaar als jij, René!
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

  • 06 Juni 2013 - 21:00

    Martijn:

    Hoi René,

    Ik had even een aantal dagen gemist van je verslagen, maar ik lees dat je al bent aangekomen op je eindbestemming! Gefeliciteerd, veel respect voor je reis!

    Nu nog de laatste kilometers als extra toetje!

    Succes en geniet van de laatste dagen!

    Groet,

    Martijn

  • 06 Juni 2013 - 21:28

    Roelf:

    Hallo Rene',
    Het schiet al aardig op. Respect hoor.
    Geniet er nog maar even van. Voor je het weet is het weer voorbij.
    Sterkte met de laatst loodjes.
    Groeten Roelf

  • 07 Juni 2013 - 07:59

    Nico En Anneke:

    Hoi Rene,
    Gefeliciteerd met het bereiken van SdC. Ook zo genoten van de prachtige orgelmuziek in de kathedraal tijdens het zwaaien van het wierookvat? Nu in alle rust verder. Goed dat je wat kortere afstanden loopt. Je hebt tenslotte genoeg tijd. Geniet van de laatste dagen, want dit is een unieke belevenis!
    Groet nico en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 31555

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: