Dag 4 - Oloron-Sainte-Marie - Mauléon-Licharre. - Reisverslag uit Mauléon-Licharre, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu Dag 4 - Oloron-Sainte-Marie - Mauléon-Licharre. - Reisverslag uit Mauléon-Licharre, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Oloron-Sainte-Marie - Mauléon-Licharre.

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

30 April 2013 | Frankrijk, Mauléon-Licharre

30 april, Koningsdag

Ik ben vandaag gelopen van Oloron-Saint-Marie via de D24, via Barcus naar Mauléon-Licharre.

We vertrokken vanochtend met Simon (italiaan), Mark (pool), Karel de duitser en ik om 7.15 uur. Karel heeft een loopwagen (wheelie) net als Co Mulder.
Omdat het zou gaan regenen, zijn we vandaag over het asfalt gelopen en hebben 2 routes in één keer afgelegd. Het voordeel was dat we daardoor iets hebben afgesneden: ongeveer 6 km. Het was wel een lange etappe. We vertrokken met regen, maar het viel niet tegen. Rond 9.30 uur was het al droog en brak af en toe de zon door. Het was prima wandelweer.

De eerste 2 uur liepen we redelijk snel door: te snel voor Karel en mij. Simon en Mark gingen daarna met z'n 2-en door. Ik probeerde nog een tijdje te volgen maar later ben ik in mijn eigen tempo gaan lopen.

Op onze route kwamen allemaal klassieke sportauto's langs gescheurd. Het was een rally van Londen naar Lissabon over een afstand van ruim 3.000 km: dan kun je toch maar beter 1.000 km wandelen, toch...?

Ik heb nog 2 italianen gesproken, die hadden pech onderweg met hun riley ver uit de vorige eeuw.

Onderweg ook nog een zigeuner gesproken, die met zijn handkar door een groep poolhonden getrokken werd, het waren allemaal husky's en witte poolhonden. Hij vroeg waar ik naartoe ging en ik zei dat ik onderweg was naar Santiago. Nou, dat zei hem zo niets, dus we waren gauw uitgepraat.

Ik was om 14.00 uur op mijn eindbestemming. Het was wel een zware dag: vooral veel klimmen en dalen.

Karel en ik zitten weer in dezelfde gite: hij kwam rond 15.45 uur binnen, samen met een frans stel.

Morgen een etappe van 22 km. met 600 m. stijgen en 600 m. dalen. Ik hoorde van de fransen dat het morgen gaat onweren: eerst maar even kijken hoe dat gaat.

Groetjes,
Rene

  • 01 Mei 2013 - 12:05

    Tobias:

    Ha die Rene,

    Mooi om te lezen dat je zo een fijne Koningsdag hebt gehad ;-)

    Ik heb vandaag je verslagen gelezen en naar mijn idee ben je al flink aan de gang! Ik wens je heel veel succes in het vervolg van je reis en ik hoop dat de verwachtte onweer van vandaag meevalt.

    Ik houd je in de gaten en lees graag je volgende verslagen!

    Groetjes,
    Tobias

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 31562

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: