Dag 6: Saint-Jean-le-Vieux = Hunto via Saint-Jean - Reisverslag uit Saint-Jean-le-Vieux, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu Dag 6: Saint-Jean-le-Vieux = Hunto via Saint-Jean - Reisverslag uit Saint-Jean-le-Vieux, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu

Dag 6: Saint-Jean-le-Vieux = Hunto via Saint-Jean

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

03 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Jean-le-Vieux

2 mei: vandaag gelopen van Saint-Jean-le- Vieux naar Junto via Saint-Jean-Pied-de Port. Eerst in Saint-Jean bij de franse amis Saint Jacques geweest, daar werkte een Christian als vrijwilliger, je raadt nooit wat zijn achternaam is: inderdaad Stam! (waarschijnlijk de rijke tak). Hij had voor mij gebeld naar Junto, om te reserveren inclusief warm eten en ontbijt, dus ik was in ieder geval verzekerd van een slaapplaats want ik wilde eigenlijk naar Orison, maar die zijn vanaf begin mei altijd volledig gereserveerd. Dat is al verder de berg alvast op, maar dat kon helaas niet.

Ik heb nog even door Saint-Jean-Pied-de Port gelopen: alles draait daar om pelgrims en toerisme.

De weersverwachting voor morgen is goed: vanaf vandaag is het weer mogelijk om via de route Napoléon te lopen. De afgelopen weken was die route afgesloten vanwege het slechte weer en moest iedereen de lage route (ca.1.000 m hoog) volgen. Dit is langs de autoweg en gevaarlijker.

Ik heb dus geluk dat ik langer mag klimmen naar 1.400 m en via de route Napoléon kan gaan. Ik ben vandaag al 300 meter gestegen en zit nu op 500 m. Als ik uit het raam kijk, zie ik alleen maar bergen en steile wegen. Het wordt dus een zware dag morgen. De totale afstand is 27 km naar Spanje, maar ik heb al 6 km afgelegd dus er resteert nog 21 km. Om 7.00 uur morgenochtend is het ontbijt en ik hoop rond 7.30 uur te vertrekken (om 6.30 uur opstaan dus).

Vanmiddag de hele middag met Bettany gesproken, een bijzondere vrouw van 42 jaar met 3 kinderen van 26, 20 en 17 jaar en ze komt van Hawai.

Om 19.30 uur hebben we een gezamenlijke maaltijd en daarna op tijd in de mand. Morgen rond de middag, zit ik - als het goed is - in Spanje!

Buon camino,
René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 31565

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: