dag 9 Ziburi - Zariquiegui 31 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 9 Ziburi - Zariquiegui 31 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 9 Ziburi - Zariquiegui 31 km

Door: Rene Stam

Blijf op de hoogte en volg René

05 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Vanochtend 7 uur aan het ontbijt en halfacht aan de wandel. Eindelijk een keer geen mist. Het was nog fris, ik had in mijn enthousiasme mijn fleecetrui al in de rugzak gedaan, toch maar weer er uitgehaald, later zag ik dat het maar 5 graden was.

Het eerste stuk lekker langs de weg gelopen. Wat een genot voor je voeten, een vlakke ondergrond. Het was een redelijk vlakke etappe, na 2 ,5 uur dieselen ( eco diesel, Bep) had ik 14 km afgelegd. Toen kwam er een jongedame achter me aangelopen, ze vroeg of ik wist of er in het volgende dorp een supermarkt was, want ze had al een uur gelopen, maar nog niet gegeten. Het had mijn dochter kunnen zijn. Nog even samen gelopen, vervolgens ging ze het dorp in om te eten.

Later ben ik de GR65 weer gevolgd door de bossen en de natuur.
Maar af en toe de weg volgen schiet wel lekker op. Rond 12 uur liep ik al in het centrum van Pamplona, mijn eindpunt. Ik dacht, voordat ze die stieren loslaten, moest ik maar doorlopen. Nog even een tortilla en een koppie koffie gekocht, op zo'n tortilla (boeren-omelet) kun je weer een marathon lopen.

Onderweg kwam ik nog een stel uit Egmond tegen, die ik al eerder had gezien. Piet en Marian, ze zijn vastgelegd en zij hebben mij vastgelegd. Morgen nog 10 km naar Puerte de la Reina en dan zover mogelijk door voor de volgende dag ( 32 km). Ik zit nu in een lekkere kleine pelgrimher
berg en Piet en Marian komen net binnen, kunnen we lekker west-fries praten..

Groetjes René

  • 06 Mei 2013 - 16:12

    Ans Zonneveld:

    Hoi Rene, mooi te lezen dat het zo voorspoedig gaat. Geniet met volle teugen en neem alles goed op hoor! Het is toch een heel speciale belevenis he! Ik ben nu in Belorado en het gaat picobello en geniet als een superbofkont! Groeten en een dikke zoen van Ansaandewandel!!!!

  • 07 Mei 2013 - 23:19

    Marian:

    Hoi Ans
    goed om te lezen dat het voorspoedig gaat
    in de eerste instantie dacht ik je bent ons toch niet tegen gekomen
    want Peter hete in Amsterdam Piet en dus Piet en Marian komt zo bekent voor
    Maar petje af hoor wij hebben de fiets 4 daagse gedaan ,maar dat is een peule schil met wat jij presteerd ,veel sucses
    liefs van ons Peter en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 31537

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: