dag 20 Rade de las Calzadas -Hontanas 18 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 20 Rade de las Calzadas -Hontanas 18 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 20 Rade de las Calzadas -Hontanas 18 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

16 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Vanochtend nog even afscheid genomen van mijn franse kamergenoten en even aangegeven dat deze dames een onvergetelijke nacht hadden bezorgd, door het gesnurk, maar dat het niet opwindend was.....

Vandaag een rustig dagje van 18 kilometer, wat een verwennerij voor de voetjes. Vandaag de eerste dag zonder snoepjes tegen de pijn. Eerst vanmorgen een ontbijtje weggewerkt en om kwart over acht vertrokken. Piet en Marian hadden gisteravond al een kamer gereserveerd in Hontanas. Ik vroeg of ze voor mij ook wilden reserveren. Dat voorkomt in ieder geval dat de tent weer vol zit. Tussen Burgos en Leon loop je over de meseta, de hoogvlakte op ongeveer 900 meter hoogte. Vandaag voor het eerst een keer tegenwind, met een temperatuur van net boven nul, lekker fris, droog en lekker doorloopweer. Na twee uur effe koppie doen, er kwamen weer vele bekende gezichten langs. Schoenen effe uit, sokken gedroogd. Om tien over elf weer opgestart. Daarna de hoogte in naar de meseta. Een stuk samen gelopen met Ansje en even heerlijk bijgepraat over allerlei dingen. Ansje ging in een afgelegen herberg overnachten, ze was moe, ze hadden daar alleen maar koud water, zij liever dan ik.
Om kwart voor twee eindbestemming bereikt. Marian en Piet stonden me al op te wachten. Voor € 7,-- nog even de was laten doen en gedroogd. Alles is weer mooi schoon. Sinds zaterdag weer even een douche genomen. Nee ik kreeg geen klachten hoor......
Ik heb zo lang mogelijk gewacht met mijn verband droog te houden van de blaartjes. Na het douchen even pleisters verwijderd, maar is nog niet helemaal over. Piet gaat vanavond weer wat doorprikken, wat een genot....
Ik kwam Bella ook weer na een week tegen, ik dacht dat ze al veel verder was. Zo zie je maar.
Net liep ik mijn grote vriend Wim weer tegen het lijf, zit ook weer in dezelfde herberg. Hij was inderdaad gister met de bus naar Burgos gegaan en vandaag uit Burgos hier naar toegelopen.
Ik ga sluiten en hoop morgen weer pijnloos te kunnen voortgaan.
Tussenstand: afstand naar Santiago, volgens de officiële wandelroute 482 km. Ik heb reed gelopen 491 km. Ik ben dus over de helft naar Santiago, maar wil om het af te leren nog even door naar Finisterre ( 88 km) om daar ritueel mijn kleren te verbranden.

P.S. Leuk Ton en Margreet, dat jullie mij volgen op de weblog.
Het is nu al een ontzettend leuke en emotionele belevenis, waarbij iedereen letterlijk zijn/haar eigen rugzakje mee draagt.
Hasta Luego
René

  • 16 Mei 2013 - 19:35

    Guus:

    Hoi Broer,

    Weer een mooi verhaal vandaag. Je hebt je roeping gemist, je had schrijver moeten worden.

    Ik zie wel een gat in de markt. Na je reis moet je alle verhalen en de reacties daarop maar bundelen en in boekvorm uitbrengen. Lijkt me een leuk aandenken en bijverdienste.

    Het gaat tenslotte ook niet meer zo goed in de bankenwereld sinds er geen bonussen meer mogen worden uitgekeerd. Dan moet je maar zorgen voor je eigen bonus.

    Voor info over het uitbrengen van een eigen boek kan je contact opnemen met die andere bekende schrijver uit 't Veld: Theo Vertelman. Voor zakelijke adviezen kan je het beste contact opnemen met die stevige wandelgozert uit Schagerbrug......


    Gr. Guus

  • 17 Mei 2013 - 09:50

    Afdeling Cob:

    hoi Rene,

    Tijdens het overleg hebben we even je blog bekeken. Mooie verhalen van jou belevenissen. Leuk om te lezen. Heel veel succes en groetjes van allemaal!

    groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 31540

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: