dag 24 Calzadilla de las Cueza - Sahagun 22 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 24 Calzadilla de las Cueza - Sahagun 22 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 24 Calzadilla de las Cueza - Sahagun 22 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

20 Mei 2013 | Spanje, Sahagún

Vanochtend al weer vroeg op, rond half zeven liep ik al buiten. Even een tortilla met stokbroodje (eentje mee voor onderweg) gehaald en een koffie en om kwart voor zeven vertrokken. Het was droog, na een middag van veel regen, maar het was wel koud. Rond kwart over acht was ik bij het volgende dorp 6 km verderop (Ledigos) effies bijgeschoven bij Piet en Marian en rond half negen weer vertrokken. We besloten om vandaag langs de N120 te lopen in plaats van op de onverharde weggetjes ernaast. Het loopt tenslotte veel lekkerder op een vlakke ondergrond. Je komt regelmatig weer de bekende gezichten tegen en praat weer effe bij. Ik zag dat ik heel wat reacties had op de weblog n.a.v. de uitzending van kruispunt gisteravond. Leuk om te zien dat veel mensen met je meeleven. Het was een lekkere korte etappe, met maar 1 stop. Ik was rond 10 voor twaal in Sahagun. Ik zag onderweg een bord met Leon 70 km, maar dat is over de weg, maar het komt in zicht. Na leon komen er weer wat leukere etappes heb ik begrepen van Ans, die al voorbij Cruz de Ferro loopt.
Sahagun is een stad met ongeveer 2500 inwoners, ongeveer zo groot als ´t veld, alleen is er geen kermis. Hiernaast me wordt even een mountainbike met de hogedrukreiniger schoongespoten. Ook die kom je veel tegen als je een dagje langs de provinciale weg loopt. Het was een hele rustige weg. Ik denk dat er maar 10 auto´s per uur langskomen.

Het voordeel is dat als je vroeg bent je nog even door het dorp kan slenteren, shoppen is er niet bij, want je moet alles zelf weer op je rug meetillen, dus je kijkt wel uit. Gisteravond weer een gezellig pelgrimsmenu gehad en weer leuke mensen gesproken. Dat is het hoogtepunt van de dag, het is net een reunie. Vanavond weer een pelgrimsmenu, de herberg, ruim opgezet en pas verbouwd, ziet er keurig uit. Lekkere warme douches en een goed nestje voor € 7,--, hoe is het mogelijk.

Ik was vandaag voor het eerste weer eerder dan Piet en marian in de herberg. Mijn persoonlijke dokter controleerde mijn voetjes nog even en vond nog weer 2 verse blaartjes, effe doorgeprikt en klaar is kees. Ik had ze niet eens gevoeld, je raakt aan die dingen gewend.

Morgen een etappe van Sahagun naar El Burgo Ranero van 18 km. Eigenlijk effe tekort, maar de eerstvolgende overnachtingsplek is pas 12 km verderop. Dat is dus 30 km en dat is met weer effe te lang. Straks als allebei de voetjes weer 100% zijn is het haalbaar, maar op dit moment niet.

Blijf me vooral volgen en blijf reacties schrijven (Leuk Hanny en Arja, dat jullie de weblog hebben gevonden) Als ik jullie reactie lees doet me dat veel goed.

P.S. Willem, leuke reactie.Een deel van de fietsroute is ook de wandelroute. Er zijn echter gedeeltes waar het apart is omdat je daar gewoon niet met de fiets kan komen. Deze zijn in het algemeen ook zeer goed aangegeven.

Hasta Luego
René

  • 20 Mei 2013 - 19:04

    Pauline:

    Ha die Rene,

    Natuurlijk heb ik ook het tv programma gezien over de pelgrimsreis die jij aan het lopen bent. Herkenbaar hoor zeker door al de leuke verhalen die jij ook op je site zet. Grappig ook dat je naast steeds nieuwe contacten ook mensen weer steeds terug ziet, al is het niet op de route dan in de dorpen. Dat pelgrimsmenu waaruit bestaat dat, nog steeds veel pasta? En hoe gaat het met je spaans merk je dat het steeds makkelijker en leuker is om ook deze taal in de praktijd te brengen of bestaat er ook een taal van de pelgrims? Op naar weer een paar mooie dagen met veel kilometers en een prachtige natuur. Geniet er van. Groetjes, Pauline

  • 20 Mei 2013 - 21:46

    Ad En Marijke:

    Hoi Rene,

    Ook wij lezen met veel plezier je reisverslagen. Dit zijn toch geweldige ervaringen die je tijdens je tocht opdoet.
    En je weet dat op een boeiende manier te verwoorden.
    We wensen je nog heel veel wandelplezier toe en hopelijk niet al te veel blaren meer.

    Groetjes van Ad en Marijke

  • 21 Mei 2013 - 16:06

    Gita Veken:

    Ha die rené

    Effies je berichten doorgelezen . Meestal hou ik het per dag wel bij maar afgelopen dagen niet aan toegekomen. Erg leuk om te lezen over je franse kamergenoten. Vooral wat dat snurken betreft. Ik denk dat jij hun met jouw gesnurk wel wakker hebt gehouden!!! Want in de yogagroep is (het nu jij weg bent) tijdens de ontspanning verdacht rustig. Geen gesnurk meer van jou te horen. :-) Ben benieuwd of je je yogamatje nog gebruikt. Lijkt me erg lastig met al die blaren. Hoe houd je rug het, volgens mij gaat dat wel goed want je schrijft er niet over. Nog heel veel plezier .

    Liefs Gita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 31558

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: