dag 8 Roncevalles-Zubiri 23 km - Reisverslag uit Auritz, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 8 Roncevalles-Zubiri 23 km - Reisverslag uit Auritz, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 8 Roncevalles-Zubiri 23 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

04 Mei 2013 | Spanje, Auritz

4 mei Roncevalles-Zubiri 23 kilometer
Vanochtend om half 8 vertrokken vanuit Roncevalles met perfect wandelweer. Eerst nog een beetje mistig, maar later kwam het zonnetje er bij. Ik heb vandaag heel veel door het bos gelopen in mijn eigen tempo, soms weer een stukje met mensen meelopen, maar vaak weer alleen (zonder vrienden). De meeste pelgrims gaan onderweg een ontbijtje of een koppie doen. Ik ben een dieseltje, eerst voorgloeien en dan in één keer doorgaan tot de eindbestemming. Ik koop bij de supermarkt 15 muesli repen en eet wandelende voort, dan wordt je ook niet stijf.

Mijn grote vriendin uit Hawaï laat haar rugzak nog steeds naar het eindpunt brengen, morgen in Pamplona stuurt ze de overtollige ballast op. Ze zal vanaf dan met een rugzak gaan lopen. Dat zal nog wel effe wennen zijn. Ze haalde me na 2 uur in, maar omdat ik in een constant tempo doorloop en niet stop ben ik haar wel een keer of 5 tegengekomen.
Onderweg spreek je mensen overal vandaan, vanochtend een vrouw uit Nieuw Zeeland, die had 1 week geleden effe besloten om de Camino te gaan lopen. Vanmiddag een jongedame from Australië, die omdat haar vriend tijdelijk een jaar in Duitsland werkt daar nu ook tijdelijk woont, het ook wel leuk vond om de Camino te lopen. De volgende vraag is dan waarom ze de Camino lopen. Ik hoor heel vaak dezelfde redenen, maar die hou ik lekker voor mezelf.

Ik was rond de klok van 1 uur binnen. Het is vanmiddag lekker warm geworden, vanochtend in de bossen merk je daar weinig van.

Het laatste deel was weer flink dalen met keien en bagger. Vanmiddag maar effe mijn schoenen schoongemaakt, dat knapt weer op en loopt een stuk lichter. Vanmiddag nog effe op mijn yoga matje in de zon liggen tukken (na inspanning, ontspanning).

Morgen weer lekker vroeg op pad naar Pamplona. Rond de middag hoop ik daar aan te komen, als de stieren er los lopen ga ik meteen door naar het volgende dorp.

Ik moet morgen eerst effe langs de farmacie want ik ben door mijn blarenpleisters heen, maar heb nog regelmatig hier en daar aan blaartje.
Helaas lukt het mij niet, door technische problemen om foto's op de weblog te plaatsen.

Hasta Luego
René



  • 04 Mei 2013 - 17:08

    Bep:

    eco dieseltje René? leuk je zo iedere dag te volgen.
    groet Bep

  • 04 Mei 2013 - 19:10

    Esther:

    Hoi Rene,
    Wat ontzettend leuk om met je "mee te wandelen". Zo te lezen is het dieseltje al aardig op gang. Respect man en geniet van alles op je pad. Ik blijf je volgen hoor.

    Groetjes
    Esther

  • 04 Mei 2013 - 21:32

    Emily:

    Hoi René, wat leuk je reisverslagen te volgen. Heel veel voorspoed en goede kracht voor het vervolg. Groeten vanaf het mooie Texel. Emily

  • 05 Mei 2013 - 12:51

    Kees En Thea:

    Hoi Rene we vinden het erg leuk om je verhalen te lezen, zo blijf je toch een beetje op de hoogte. Vanmorgen zijn de dames op pad gegaan. Guus heeft ze weggebracht in alle vroegte. We wensen je nog heel veel plezier en kracht toe de komende tijd. Liefs van ons.

  • 06 Mei 2013 - 17:25

    Linda Blom:

    Hoi Rene!

    Zo zijn die blarenpleisters dus niet voor niets geweest ;)
    Erg leuk om je verhalen te lezen, moet regelmatig glimlachen om je uitspraken! je petit dejeuner, je dieselmotor en je mueslirepen....
    Succes de komende dagen!!

    Groetjes Linda

  • 06 Mei 2013 - 19:59

    De Schagerbruggers:


    Martelaar,

    Ik dacht dat je het technisch voor elkaar had, maar tja

    Groeten uit Schagerbrug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 31515

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: