dag 21 Hontanas -Itero De La Vega 21 km - Reisverslag uit Frómista, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 21 Hontanas -Itero De La Vega 21 km - Reisverslag uit Frómista, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 21 Hontanas -Itero De La Vega 21 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

17 Mei 2013 | Spanje, Frómista

Gisteravond nog weer een heerlijk pelgrimsmenu weggewerkt met aan tafel onze franse dames, aan wie ik nog een paar goede adviezen heb gegeven om in het vervolg zonder te snurken de nacht door te komen. Om half 10 lag ik in de mand, lekker warm en prima geslapen.
Rond kwart voor zes weer klaarwakker, het piste van de lucht. Ik had geen zin om te lopen. Om half zeven kwam Marian even kijken of ik wakker was.
Is het goed als we ook voor jou een kamer reserveren in een dorp 21 km verderop. Is goed, zei ik, moet ik in ieder geval lopen, ik lag trouwens nog erg lekker. Rond 7.20 uur vertrok ik zonder ontbijt, maar wel op 5 muesli repen in de regen. Na een paar uur was het droog. Ik liep met Paul mee, die hield me pittig gezelschap tot de eerste koffiestop rond half 10. Daarna is hij doorgelopen. Het was een afwisselende etappe, veel leuker dan gisteren
Het weer viel alles mee, ondanks dreigende luchten. Na het eerste dorp gingen we weer de hoogte in. Een hellinkje van 12% over een afstand van 1 km, na dan kun je je lachen best houwen. Daarna gelukkig weer een afdaling van 18% over 250 meter. Heerlijk voor je teentjes in de schoenen, die werden weer verwend.
Ik heb, net als de meeste pegrims, totaal geen moeite om te stijgen. Je gaat in een rustig tempo de berg op. Goed opletten op je ademhaling, dat gaat prima. Bergafwaarts daarentegen komt ontzettend op je knieën aan, je loopt steeds met de handrem erop. Vandaag geen enerverende sprekken gehad. Wel een groepje dagpelgrims gezien die een stukje van de route liepen en daarna met fruit verwelkomd werden en in de bus werden geladen, alsof ze een wereldrecord gelopen hadden. daar wordt ik nou een beetje moe van en dan nog foto´s nemen van mijn voeten als een blaartje sta uit te lepelen. Wat een volk, willen ze nog een pleistertje geven, maar die had ik zelf wel.
Rond kwart over één was ik op de eindbestemming, mooie kleine herberg met kamers en 2 bedden per kamer en een luxe badkamer (voor € 12,--). Voor de rest is er alleen een supermarkt en een kroeg met internet in dit dorp. hier wil je dood nog niet gevonden worden.
Vanavond weer een lekker menu voor € 9,-- hoe kunnen ze het er voor maken en weer lekker op tijd in bed.
Weersverwachting voor morgen is weer niet best, maar de praktijk blijkt toch vaak weer mee te vallen.
Verder geen nieuws, mijn internettijd is op.

Hasta Luego
René

P.S. Buren Sepers bedankt voor de zorg van onze dochters en de tuin.
Leuk dat jullie de camino ook een beetje meelopen.

  • 17 Mei 2013 - 18:23

    René Stam:

    Hoi Peregrinofrans,
    Bedankt voor je aanvullingen/toevoegingen.
    Zo wordt het verhaal helemaal compleet.

    Maar wie ben je eigenlijk?
    Groetjes Rene

  • 17 Mei 2013 - 22:25

    Nel Sepers:


    Hoi Rene,

    Prachtige verslagen. Zo te lezen hou je geld over. Dat zijn nog eens prijzen. Je zou bijna op pelgrimstocht gaan.
    Na thuiskomst kan je wel een lezing geven bij het vrouwengilde. Wij gaan ons ook voorbereiden voor onze vakantie volgende week. Maar eerst natuurlijk de kermis, wij zijn nu een keertje thuis, daar moeten we van profiteren. Kunnen Aty wel meenemen, die is tenslotte onbestorven weduwe.
    Hier is hier wel een paar graden warmer maar nog steeds geen buitenzitters weer.
    Het zal gerust nog wel een paar dagen warm worden voordat het winter wordt.
    Weer veel succes en veel mooie ontmoetingen.

    Groeten de buren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 31513

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: