dag 26 El Burgo Ranero-Puente Villarente 25 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 26 El Burgo Ranero-Puente Villarente 25 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 26 El Burgo Ranero-Puente Villarente 25 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

22 Mei 2013 | Spanje, El Burgo Ranero

Gisteravond weer een lekker pelgrimmenu weggewerkt. Het was gisteravond heerlijkweer om nog effe buiten te zitten, desondanks lag ik om 9.00 uur in de mand. Vannacht lag er een spaanse abneusnurker onder mij. Af en toe hoopte ik dat hij stopt met snurken, maar helaas, dan begon hij weer....
Dus een rommelnacht gehad. Oordoppen helpt in zo,n geval niet, het lijkt wel of ze naar olie aan het boren zijn. Om 5.32 uur maar uit bed gegaan en 4 bakjes yoghurt naar binnen gestort en 2 appelbroodjes en om kwart over 6 liep ik buiten. Wat een rust, heerlijk één met de natuur en dan rond kwart over 7 de zon zien opkomen, wat een dag.
Het was nog heerlijk rustig langs de weg, volgens mij hebben ze er in Spanje ook een hekel aan om vroeg te beginnen, Ik zou zeggen: vroeg beginnen, dan kun je nooit laat worden...
Om 9.20 eerste dorp voor een koppie en een omeletje, ik loop het er tenslotte wel weer af. Na de eerste stop wordt het landschap wat afwisselender. Je ziet in de verte al weer de bergen liggen met sneeuw erop. Het ergste is dat er dan weer een paar van die bergen beklommen moeten worden van ongeveer 1500 meter, terwijl we nu op een 800 meter zitten. Dat is dan weer minder.
Rond 11.00 uur tweede koppie en een paar zoete broodjes gegeten. Piet en Marian verbazen zich waar ik dat allemaal laat. Nou gewoon verbranden....
Het werd nu al een beetje warm, jas en fleece shirt in de rugzak, pet op voor de laatste 7 km. Rond 1.00 uur waren we bij het eindpunt. Een prachtige herberg met een prachtige tuin, effe douchen, de was uitzoeken (wordt weer gedraaid voor € 4,00 daar ga je zelf niet voor aan de gang) Ik lig liever een tijdje op mijn rug in het zonnetje in de tuin.Heerlijk, dit is de eerste dag dat het echt lekker is, warm windje.
Lekker als je dan voor deergste hitte binnen bent. Morgen maar weer vroeg starten. Nog 12 km naar Leon, effe de stad in, daarna wil ik door tot een km of 7,8 voorbij Leon.
Ga straks even een medepelgrim helpen om een vlucht vanaf Leon naar huis te boeken, omdat hij een scheenbeenpeesontsteking heeft en niet verder kan. Hij heeft in het begin te snel gelopen met andere plegrims mee en dat is hem fataal geworden. Ontzettend jammer voor hem, hij had er veel verdriet van, dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ook dat gebeurt in het leven van een pelgrim.

Goed Engel dat je volgt. Ik zou het ontzettend leuk vinden als we elkaar kunnen treffen.

Buurtjes Sepers, hartelijk dank voor het bijhoudenvan het gras en het toezicht houden op onze lieverdjes. Ik wens jullie een hele leuke vakantie toe. Ik hoop dat jullie net zo goed weer hebben als ik hier vandaag in Spanje heb.

Hasta Luego
René

  • 22 Mei 2013 - 16:00

    Fam. Soep.:

    f

  • 23 Mei 2013 - 12:19

    Christine:

    Hoi Rene,
    Het gaat je toch best goed af die camino. Heel fijn! Gelukkig geen ernstige blessures o.i.d.
    Je weet natuurlijk dat we hier nog steeds in winterkleding lopen, incl. muts, sjaal en wanten.
    Nog even en dan is het de langste dag, wordt dus tijd voor wat warmte. Komt vast goed (?).

    Zondag was het verliefde setje hier voor een borrel.
    Wat een duifies he! Ach ze zijn jong en de wereld aan het ontdekken. Doen ze goed.
    Jammer, jammer dat Wendy gezakt is. Had er niet op gerekend, hoop dat de herkansing beter lukt.

    Vanmiddag op bezoek bij schoonmoeder in het ziekenhuis. Ze is uit bed gevallen.
    Moet je niet doen als je 86 bent. Als je jonger bent ook niet.
    Ze had overal veel pijn, kreeg heel zware pijnstillers en werd daar vervolgens weer erg beroerd van.
    Valt niet mee.

    Mooie dag verder en houdt vooral de moed er in!
    Groet van ons, Christine



  • 23 Mei 2013 - 13:24

    Fam. Soep.:

    hoi rene ,

    Hier de groetjes uit Waarland. We volgen je reisverslag en je hebt nog veel plezier in het lopen.
    De ergste blaren problemen heb je al gehad hopen dat dit zo blijft.
    We wensen je nog veel succes en we volgen je op de voet.
    Groetjes ome Jan en tante Greetje, jawel Stam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 31556

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: