dag 27 Puente Villarente-Leon 12 km - Reisverslag uit León, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 27 Puente Villarente-Leon 12 km - Reisverslag uit León, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 27 Puente Villarente-Leon 12 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

23 Mei 2013 | Spanje, León

Vanochtend lekker uitgeslapen tot 6.30 omdat ik maar 12 km moest lopen naar de stad Leon. Vanochtend effe snel een ontbijtje (4 bakjes yoghurt) naar binnen gegoten en rond half acht vertrokken. Dat was laat voor mijn doen. De laatste tijd is het voor zeven uur dat ik al loop. Na 6 km. in het volgende dorp effe een koppie genomen en rond half tien weer doorgelopen. Om tien voor elf waren we al bij het klooster van de Benedictijnen, waar vanaf elf uur de inschrijving begon. Er zijn 140 bedden in dit klooster. Mannen en vrouwen strikt gescheiden, want ja je moet de kat niet op het spek binden. Het ken te gek.
Maar ik heb we uit betrouwbare bron gehoord dat de nonnen de mannen komen toedekken. Dat treffen we toch maar weer. Ik heb er al eentje uitgezocht...lekker ding.
Vanmiddag zijn we even door de stad gelopen naar de kathedraal en door het centrum. De barretjes en kroegen zitten hier vol met mannen. Onbegrijpelijk op zo´n donderdagmiddag. Maar ja het is ook te warm om te werken, dus is het ook wel weer begrijpelijk.
Vanavaond om half acht in het klooster weer het bekende pelgrimsmenu. Vanavond om half tien is er een viering in de kerk voor de pelgrims, daar ga ik dus ook naar toe. Het wordt dan wel een latertje.
Dan krijgen de pelgrims de zegen en hebben ze wellicht minder kans op blaren.
Daarna het vooruitzicht om toegedekt te worden door een heerlijke non heeft me doen besluiten om naar de mis te gaan.

Leon is een mooie stad met oude panden en ook de invloeden van Gaudi zijn hier merkbaar aanwezig. Het was prachtig weer om op een terrasje te zitten, maar wel met fleece shirt aan. Ik zag heel veel pelgrims met afgeritste broekspijpen met rooie achterlichtjes (kuiten).
Komt omdat je hier hoog zit en de zon ontzettend fel is waardoor je dus sneller verbrand als dat je denkt. Ik laat mijn broekspijpen mooi omlaag.
Tegen die tijd dat het heet wordt ben ik al lang weer binnen. Morgen ook weer op tijd op stap. Ik wil ongeveer 21 km lopen en hoop dat tussen twaalf en één uur binnen te zijn. De weerberichten voor de komende 2 weken zijn goed. Geen regen en veel zon.
De voetjes houden zich goed. Alle blaren zijn vertrokken en ik heb hier en daar weer de kleur van een babyhuidje terug gekregen op mijn voetjes. Vanmiddag op jesus nikes door de stad gebanjerd. Dat gaat beter dan die zware wandelschoenen, zeker met dat warme weer, dan koken je voeten na twee uur lopen.

Ik heb inmiddels gezien dat mijn oom en tante de weblog ook hebben gevonden. Leuk om jullie reacties te lezen. Het is goed om te zien dat er zoveel mensen met je meeleven.
Hasta Luego,
René

  • 23 Mei 2013 - 18:57

    Ans Zonneveld:

    hoi rene, heb nog een paar minuutjes, wat is het prachtig he, ik ben bijna bij de 100km marker.............. zo snel gaat het maar het is toppiegenieten, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiians*****

  • 23 Mei 2013 - 21:26

    Buurvrouw Cora.:

    Ha die Rene,

    Ik heb je ook gevonden zo als je zie. We houden je in de gaten.
    Bij ons heb je meer dan een fleece truitje nodig. Dus geniet nog maar lekker van het weer en alles om je heen.
    Veel plezier vanavond, doe het nonnetje de groeten.

    Groetjes van de Buurtjes, nog veel plezier.

  • 23 Mei 2013 - 22:58

    Gita:

    Ha die René!

    Zo, laatste yogales van jouw clubje. Ze vonden het leuk om de groeten van je te krijgen. Bij deze lieve groetjes van je yoga maatjes. We hebben vanavond 7x de zonnegroet voor je gedaan maar volgens mij heb je nu wel lekker zon genoeg. Wij hebben wel wat warmte van de zon nodig. Er wordt vannacht nachtvorst verwacht!!!! Hoezo 15 mei ijsheilige ?? Loop lekker verder.

    Namaste, Gita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 31544

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: