dag 28 Leon -Villar de Mazarife 22 km - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 28 Leon -Villar de Mazarife 22 km - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 28 Leon -Villar de Mazarife 22 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

24 Mei 2013 | Spanje, Villar de Mazarife

Gisteravond zou ik naar de mis om 21.30 uur maar de slaap kreeg vat op mij en ik lag om 21.15 in het mandje. Ik hoorde van Piet dat er niet bijzonder knappe nonnen waren om mij eventueel toe te dekken in bed. Dus achteraf was er geen man (non) overboord. Afgelopen nacht was een erbarmelijk slechte nacht met allemachtig veel snurkers en geen ventilatie. Kort samengevat het was een benauwd stinkhol. Ik moest om half drie naar de w.c. en heb effe buiten een luchtje geschept. Het was een heldere nacht met volle maan, ik schat een graad of 5-6, heerlijk weer. Ik had het liefst mijn rugzak gepakt en was gaan lopen, maar ja de voordeur van het klooster was afgesloten, dus dat ging niet. Er was 1 raam op de afdeling die heb ik toen maar opengezet en de buitendeur, zodat er iets vanverse lucht naar binnen kon. Een kwartier later hoorde ik dat het raam al weer dicht werd gedaan. Om 5.10 uur heb ik Piet wakker gemaakt en een sms naar Marian gestuurd. om 5.20 waren we buiten in de frisse lucht, effe het ontbijt weggewerkt en om 5.55 uur werd de voordeur losgemaakt en liepen we de stad Leon in. Rond 7.10 waren we de stad uit en kwamen op de rustige alternatieve route van de camino terecht die door het platte land loopt. Prachtig uitzicht met op de achtergrond bergen met sneeuw. Rond half negen effe een koppie genomen en een kwartie gerust, schoentjes en sokkies uit, ´t is net vakantie.
Het ging boven verwachting goed met het lopen, blaren zijn nu helemaal weg en ik heb weer plaatselijk nieuwe babyvoetjes. In het boek stond de etappe als zwaar aangegeven, maar ik vond het best meevallen. Rond 11.30 uur zat de 22 km er al op, de volgende overnachtingsplek is pas op 16 km, dat is met het zonnige weer van de afgelopen 3 dagen teveel van het goede. Dus lekker op tijd in een particuliere herberg. (San Antonio de Padua) Het kost iets meer maar is veel comfortabeler als bij de nonnen.
Het heeft misschien wel wat in een nonnenklooster slapen maar in mijn ogen is het niet meer verantwoord om met zoveel mensen (140) en met zo weinig toiletten (8) in zo´n stinkhol te overnachten. Ik hoef tenminste niet meer naar de nonnen. Voor het zlfde geld loop je nog bedwansen op of vlooien en luizen. Het klimaat was er in ieder geval goed genoeg voor.

Morgen en overmorgen weer een etappe van ongeveer 22 km. Maandag gaan we alweer de hoogte in tot ruim 1100 meter, maar de weerberichten zijn nog steeds goed. Dus dat wordt weer op tijd vertrekken en rond de middag weer binnen. ´S middags in de zon luieren en lekker lullen, met weer oude bekenden. Ik zal het straks missen als ik thuis ben.
Ik kwam onze Bella uit Australië ook weer tegen, dat is altijd weer de verplichte hug (knuffel) en weer bijpraten. Je verwacht soms dat je mensen nooit meer ziet maar dan nemen ze zomaar weer een paar rustdagen en kom je ze weer tegen.

Geen nieuws meer uit het zonovergoten Spanje. Het is hier nog beter weer dan in Nederland heb ik gehoord.

P.S. Gitta, goed dat jullie 7 keer de zonnegroet hebben gedaan voor mij, ik ga er vanuit dat ik nog zeven dagen dit weer heb. Dit verveelt nooit.

Hasta Luego
René

  • 24 Mei 2013 - 17:14

    Kees:

    Hoi René, voortaan gewoon naar de mis gaan en je daarna laten toedekken door de nonnen. Dan ben je verzekert van een goede nachtrust!
    Succes en geniet ervan!

  • 24 Mei 2013 - 21:40

    Martijn:

    Hoi René,

    Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat!

    Knijp je handjes maar dicht dat je niet allemachtig vroeg op je (batterij) fiets naar de bank hoeft te komen..... het is hier koud en veel regen. Dan kan je beter lekker in het zonnetje een stukje lopen!

    Toch missen we je grappen en grollen wel...dus loop maar ff door, dan zien we je snel weer verschijnen!!

    Succes René!

    Groet,

    Martijn

  • 25 Mei 2013 - 00:09

    Ti Amo Moltissimo:

    Mooie foto's, alleen jouw benen mogen nog wel wat in de zon...

    Suc6 morgen. xx

  • 25 Mei 2013 - 16:25

    Engel:

    Hallo René, Ik heb je gemist ik moest via de grote weg en ben je zodoende voorbij gegaan, Jammer wie weet wat er nog gebeurd.
    Het is wel een enorme belevenis ik probeer zoveel mogelijk de route te volgen, wat niet altijd lukt zo ook je missen. Maar ik heb wel een heel andere kijk gekregen op wandelen indien mogelijk loop ik zelf een stukje en weer terug zoals bij de Cruz Fierro dan verklaren ze je voor gek maar, laat mij maar ik moet zeker een paar uur lopen om in vorm te bljven voor de laatste tochten naar Finesterre.
    Ik zit nu in Sarria. Groetjes Engel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 31562

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: