dag 31 Murias de Rechivaldo-Foncebadon 22 km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 31 Murias de Rechivaldo-Foncebadon 22 km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 31 Murias de Rechivaldo-Foncebadon 22 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

27 Mei 2013 | Spanje, Foncebadón

Vanochtend zonder ontbijt om kwart voor zeven vertrokken naar het eerstvolgende dorp Santa Catalina de Somoza 5 km verderop. Daar kon je volgens een medepelgrim prima je ontbijtje nuttigen. Zo gezegd, zo gedaan om acht uur was ik daar, vlak na mij kwamen Piet en Marian achter me aan. Na het ontbijtje (gebakken eitjes en chorizo met stokbrood) ging ik alleen verder. Het uur van afscheid was gekomen.
Het waren fantastische dagen om samen met Piet en Marian op te trekken. Het zijn zulke lieve mensen met het hart op de juiste plek. Ik wil ze ontzettend bedanken voor de gezelligheid en de verzorging (voeten en de was) voor de afgelopen tijd.
Zij gaan het wat rustiger aan doen om de 13e juni in Santiago aan te komen. Ik ga wat sneller om volgende week vrijdag 7 juni daar aan te komen. Vandaag een tochtje van 22 km om te wennen. Totaal 500 meter geklommen, vooral na Rabanal de Camino (waar ik Piet en Marian nog één keer tegenkwam) was het heftig klimmen. De laatste 6 km moest er 300 meter geklommen worden. Dat was al weer een tijdje geleden en dus weer effe wennen, maar rond 1 uur was ik op de eindbestemming. Ik wilde eigenlijk nog wel door, maar na 4 km kwam ik dan in een herberg met koud water, daar had ik geen zin in.

Morgen nog 100 meter stijgen naar 1558 meter na cruz de ferro en daarna langzaam dalen naar Ponferrada op 540 meter hoogte. Moet lukken. totale afstand van de etappe morgen 28 km, vanaf 6 uur mogen we de herberg verlaten, dus dat gaat wel lukken, ben ik mooi op tijd bij curz de ferro. Het was weer best wandelweer, je kan wel merken dat je weer een stuk hoger zit. Je moet vooral in de zon zitten, maar niet in de schaduw op de wind, want die is wel fris.
mijn bed bevindt zich vanacht op de grond, een lekker (dik) matras met een dakraam boven me. Die gaat natuurlijk open vanacht en die blijft ook open. Ik verbaas me er elke keer over dat er mensen zijn die ramen en deuren dicht willen hebben ´s nachts, terwijl het m.i. gezond is om goed te ventileren. In je nestje moet het warm zijn, maar de lucht fris. Vanacht had er ook weer iemand het raam, vlak naast mij, dichtgedaan. Om half één heb ik hem weer opengezet, heerlijk.

Aly, Hanny, Ton, Gitta, Pauline, Sonja, bedankt voor jullie lieve en leuke reacties. In elke kroeg waar ik effe opsteek en waar wifi is, kijk ik altijd effe of er weer mensen hebben gereageerd. Vooral na de uitzending van kruispunt zie je dat het aantal toeneemt.
Heel veel mensen zouden (in hun hart) wel eens de camino willen lopen denk ik. Ik heb het voorrecht om het gewoon te doen. Dat ik de eerste dag in Lourdes begon met pokkeweer en de hele dag regen dacht ik, dit hou je toch geen 6 á 7 weken vol. Maar elke dag dat je loopt krijg je nog meer motivatie om de volgende dag weer te lopen. Ondanks de lichamelijke probleempjes. Ik ben ook heel blij dat nu alle beperkingen voorbij zijn en ben voor 100% gemotiveerd om de eindstreep te halen.

Hasta Luego,
René

  • 27 Mei 2013 - 17:15

    Ans Zonneveld:

    Hoi Rene, hoe gaat het ermee? grapje!
    Genieten hoor voor je weet, morgen mijn finale al.................
    ook weer hartstikke leuk om dan met Engel verder te gaan hoor, de bofkont heeft het wierookvat gehad tijdens de dienst, ik hoop er wat van mee te krijgen, dikke zoen Ans, voor haar laatste km van Santiago! doei*

  • 27 Mei 2013 - 17:15

    Ans Zonneveld:

    Hoi Rene, hoe gaat het ermee? grapje!
    Genieten hoor voor je weet, morgen mijn finale al.................
    ook weer hartstikke leuk om dan met Engel verder te gaan hoor, de bofkont heeft het wierookvat gehad tijdens de dienst, ik hoop er wat van mee te krijgen, dikke zoen Ans, voor haar laatste km van Santiago! doei*

  • 27 Mei 2013 - 18:43

    Fam. Soep.:

    hoi rene , alweer een dag voorby en je hebt er nog steeds zin in zo krabbel je toch zomaar naar de eindbestemming toe nog even de boerengeeltjes opelkaar.hopelyk heb je morgen weer een goede dag .sorry voor de hoofdletters maar als beginnelinge op de p.c. is dit me nog niet helemaal duidelyk .nou lubbers hou je haaks he .desoepies .

  • 27 Mei 2013 - 19:30

    Marlou Van Amstel:

    Hoi René!

    Eindelijk hoorden we dan waar onze buurman gebleven was! Er werd natuurlijk al behoorlijk gespeculeerd, dat begrijp je maar gelukkig hebben Wendy en Aty voor opheldering gezorgd!
    Wat geweldig dat je dit doet en vooral dat je dit volhoudt! De voeten moeten toch aardig wat te verduren hebben gehad. Gelukkig, dat je af en toe door een nonnetje wordt vertroeteld!
    Het moet een geweldige ervaring voor je zijn en ik ben super benieuwd naar je verhalen. Daar kunnen we wel weer 'n paar buurtavondjes mee vullen!
    We gaan je zeker verder volgen en wensen je nog 'n geweldige verdere reis toe! Geniet ervan!

    Groetjes,
    Gijsbregcht en Marlou

  • 27 Mei 2013 - 20:03

    Guus:

    Hoi Broer,

    Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar ik lees je verhalen iedere dag. Je zal bij terugkomst wel heel wat te vertellen hebben denk ik.

    Ik ben blij dat je blaren zijn genezen en dat je weer "nieuwe" voeten hebt gekregen. Je zit mooi op schema dus je gaat het helemaal redden. Veel loopplezier nog de komende weken en ik zie je over een paar weken weer.


    Gr. Guus

  • 27 Mei 2013 - 22:19

    Nel Sepers:

    Hoi Rene,

    Zo te lezen gaat het gesmeerd. Hou vol. Wat een weelde om niet met beperkingen te lopen.
    Het weer in Tsjechie is niet denderend. Gister bokkoud, 6 gr. En striemende regen, de hele dag met de kachel aangezeten. Vandaag wat warmer en droger. De voorpelling voor morgen
    19 gr en woensdag 20 gr. Niet te geloven. Donderdag weer regen. Morgen gaan we Praag bekijken. Daar zien we naar uit.
    Hou je haaks en loopse!

    Groeten, de buren.

  • 27 Mei 2013 - 22:20

    Nel Sepers:

    Hoi Rene,

    Zo te lezen gaat het gesmeerd. Hou vol. Wat een weelde om niet met beperkingen te lopen.
    Het weer in Tsjechie is niet denderend. Gister bokkoud, 6 gr. En striemende regen, de hele dag met de kachel aangezeten. Vandaag wat warmer en droger. De voorpelling voor morgen
    19 gr en woensdag 20 gr. Niet te geloven. Donderdag weer regen. Morgen gaan we Praag bekijken. Daar zien we naar uit.
    Hou je haaks en loopse!

    Groeten, de buren.

  • 28 Mei 2013 - 10:55

    Maarten:

    Hey Rene,
    Super gaaf om al je verhalen te lezen, en het is ook gelukt met de foto's zag ik.
    Elke dag even kijken wat je allemaal meemaak, ik denk toch maar even een berichtje posten :)
    Mooi om te zien dat je een hoop mensen ontmoet en dat je het zo naar je zin hebt.
    Gelukkig zijn de voeten weer hersteld, met de eindstreep in zicht moet dit goed voelen.

    Veel plezier en succes nog de laatste week en ik spreek je zowiezo 14 juni in brabant.
    Ben benieuwd naar de verhalen!

    Hasta la vista!
    Groet Maarten

  • 28 Mei 2013 - 22:55

    Nico En Anneke:

    Hoi Rene,

    Erg leuk om je verslag te lezen. Een feest van herkenning!
    We herbeleven onze Camino zo een beetje.
    Heel veel succes verder.
    Buen Camino.

    Groeten van Nico en Anneke Bruin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 31559

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: