dag 33 Pontferrada -Trabadelo 35 km - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 33 Pontferrada -Trabadelo 35 km - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 33 Pontferrada -Trabadelo 35 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

29 Mei 2013 | Spanje, Trabadelo

Gisteravond een heerlijk pelgrimdiner gehad met een Japanse en een Italiaanse dame in het restaurant tegenover de herberg. Heerlijk gegeten en weer even bijgepraat.

Vanacht een rommelnacht gehad, we lagen met zijn achten op een kamer waarvan 2 fransen die de hele nacht lagen te snurken. Dus na 12.00 uur geen oog meer dichtgedaan. Ik gaf vanacht een ram op zijn bed, toen werd hij wakker en zei ik in mijn beste frans dat hij een tijdje moest stoppen met snurken. Vanochtend bood hij zijn excuses aan, maar ja daar heb ik niks aan. Ik vroeg naar welk dorp hij vandaag zou lopen, ik zei dat ik in ieder geval verder ging, vandaar die 35 km vandaag.
Vanochtend. om 6.20 uur vertrokken en door de stad gelopen. Het was een beetje miezerig weer, later tocht regenbroek maar aangetrokken, het zag er dreigend uit maar viel achteraf wel mee met de regen. Rond kwart over acht effe een koppie en een paar croissantjes genuttigd in Camponaraya op zo,n 10 km. van Ponferrada. Het was een prachtige afwisselende route weer door de wijngaarden en prachtige natuur. Om kwart voor 10 een broodjes kaas en een koffie weggewerkt en doorgelopen naar Villafranco del Bierzo. Daar was ik rond de middag om 12.30 uur. Ik had toen al 22 km gelopen. Onderweg nog een paar studenten gesproken from NY. Die had ik in Leon ook al gezien. Zijn gingen met een groep van 15 personen de camino lopen van Leon naar Santiago, toch 300 km.
Rond de middag effe wat gedronken en gekeken in het routeboek tot waar ik door zou lopen. Morgen wordt immers een zware dag, de eerste 11 km gaat nog wel maar daarna 5 km klimmen (550 meter). Dus vandaag maar doorgelopen naar Trabadelo totaal 35 km.
Rond 2 uur begon het dan toch licht te regenen. Ik was rond 3 uur op mijn eindbestemming. Ik vroeg of er plaats was, hij vroeg of ik een 1 persoonskamer wilde. Quanta costa € 22,--. Ik dacht na zo´n nacht met snurkers is een nachtje alleen wel eens lekker, dus dat maar gedaan.
Ik kwam net Joop en mart weer tegen in de herberg, die had ik al een paar dagen niet gezien. Zij deden het vandaag wat rustiger aan terwijl ik wat langer doorgelopen was. Zo zie je maar dat je soms maar 5 km. achter elkaar aanloopt en mekaar dan zomaar weer tegenkomt.

Volgens mijn opgave is het nog zo´n 186 km naar Santiago. Gisterochtend nog zo´n 251 km. Het begint dus al aardig op te schieten.
Morgen zie ik wel hoe ver ik kom. ik ga op tijd in de mand en op tijd aan de reed.
Hasta Luego,
René

P.S. Leuke reacties op de weblog: Liesbeth, Thea en Kees, Truus uit Noordwijk bedankt voor je reactie. Ik wordt al populairder.
Nico en Anneke, leuk dat jullie de weblog gevonden hebben. Het is hier elke dag genieten.... Maar dat weten jullie als geen ander.

Blijf vooral reageren, ontzettend leuk.

  • 29 Mei 2013 - 20:53

    Vronie:

    Ha René,

    Jee man wat loop jij een afstanden 35km. Vandaag had ik ook,een stevige van bijna 30. Als je zo door gaat ven je er zo. Ik heb gehoord dat Ans al in Samtigo is. Frankrijk is koud, maar de zon begint beetje bij beetje te komen. Vandaag in Flogny la Chapel. Hou je goed.

    Liefs

  • 29 Mei 2013 - 22:16

    Gerard & Marga:

    Hoi zwagertje van ons,

    Hier een berichtje uit de Goorn , we lezen elke dag je verhalen, en wat leuk dat je nu ook foto's kunt sturen. Als ik de verhalen lees, denk ik dat je er erg van geniet , de natuur, allerlei andere pelgrims, uit welk land dan ook, maar dat je ook flink afziet...maar ook dat hoort erbij ( zeggen ze ).
    Je schiet al aardig op, en het gaat met de voetjes ook al beter....
    We wensen je nog heel veel succes, en mooie kilometers met een beetje redelijk weer !!
    Zet 'm op !!!

  • 29 Mei 2013 - 23:05

    Ton Kieftenburg:

    Hoi René,
    Schreef je verleden week nog dat je schema zo'n 23 kilometer per dag was, maar als ik lees dat je de afgelopen dagen totaal 65 kilometer heb gelopen, kom de dus niet uit met je schema en ben je eerder in Santioga.
    Petje af voor je hoor, iedere dag zon afstand te lopen, maar je bent en blijft natuurlijk een Boogschutter en die staan bekend om hun doorzettingsvermogen.
    Wat me opvalt is dat je hoofdzakelijk dames tegen kom of is het zo dat je daar alleen maar over schrijf en toch nog wel veel heren tegen kom? Zit hem ook in boogschutters , eet er alles van.
    Groetjes en ga zo door, we blijven je volgen.
    Margreet en Ton

  • 29 Mei 2013 - 23:17

    Hanny Hoedjes:

    Nou vooruit René, omdat je de reacties zo leuk vindt, weer een reactie van mij....
    Ik krijg nu elke dag een mail van "met stamaandewandel". Geniaal gevonden die slogan.

    Leuk die foto's die je plaatst. Je ziet er goed uit, lekker bruin maar die plek op je voet..................Pijnlijk.
    Wat schrijf je alles enthousiast op, je zou er bijna zin in krijgen..
    Respect hoor, iedere dag weer die lange kilometers.
    Jij slaapt nu heerlijk luxe in je 1pers.kamer, doe je goed! FF bijtanken.
    Het schiet alweer op de kilometers, je zal straks thuis wel wat heimwee krijgen.

    Succes, geniet en veel plezier op je tocht!!

    groetjes Hanny
    (en Rene natuurlijk)

  • 30 Mei 2013 - 10:11

    Ans:

    Hoi Rene, wat een lappen loop je, voor je het weet..................het is dik genieten en heel bijzonder allemaal on hier te zijn, we gaan zo nog een keer naar de pelgrimsmis en morgen verlaten we Santiago...........op weg naar Lourdes!
    Groeten Engel en Ans.

  • 30 Mei 2013 - 18:24

    Marian En Piet:

    >Hoi Rene,
    Je zal wel denken, ik hoor niks meer van die derpers! We hadden gister geen computer, heb wel naar je gemaild via onze tablet, maar dat k....ding verstuurde het weer niet. Leuk dat je nu ook op onze site reageert. Zo blijven we een beetje in de kennis nietwaar? Wij zijn nu in Villafranco en gaan morgen de hoge steile route doen naar Trabadelo. Ik heb dat adres van jou opgeschreven en zal zeker proberen om daar te overnachten, ik zal ze in ieder geval de groeten van je doen. Iedereen kent jou zo langzamerhand wel op de Camino.Je loopt wel flinke afstanden zeg! Maak je wel dat je een beetje "knap" in Santiago aankomt?
    Groetjes en liefs van je oude wandelmaatjes, Marian en Piet

    p.s: lukt het een beetje met de was? x

  • 30 Mei 2013 - 20:02

    Nel Sepers:

    Hoi Buur,

    Je ziet er goed uit. Je voeten doen het prima. Je bent nu waarschijnlijk gepokt en gemazeld.
    Lekker dat het zo voorspoedig gaat. Maar je weet het he , prijs de dag niet voor het avond is.
    Paste dat katje niet in je rugzak?
    In tsjechie wel 2 dagen knap weer gehad. Praag bezocht, een prachtige stad waar veel te zien is en veel te beleven.
    Vandaag wederom regen en niet te kort.
    We houden de moed erin.
    Als je thuis bent kan je wel een boek uitgeven. Erg leuk om je verslagen te lezen.
    Zet h'm op en tot de volgende keer.
    Groeten, de buren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 31545

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: