dag 35 Hospital - Sarria 34 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 35 Hospital - Sarria 34 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 35 Hospital - Sarria 34 km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

31 Mei 2013 | Spanje, Sarria

Vanacht weer slecht geslapen, maar ook dat went op de camino. Zijn er van die fransen die de radiator op 32 graden zetten. Dan weet je wel hoe het wordt in de nacht. Ik heb vannacht alle ramen tegen mekaar open gezet. Tegen die tijd dat ze verkouden zijn ben ik al weer vertrokken. Naast me lag ook zo´n lekker belegen ding te snurken, niet te kort. Dat je dan nog energie hebt om de hele dag te lopen onbegrijpelijk.
Maar vanochtend om 6.00 uur uit het mandje naar de keuken geslopen, rugtas mee en een broodje gegeten en om 6.20 de straat op. Het was mistig en een paar graden boven nul. Goed weer om door te lopen. Eerst nog een paar klimmetjes over keienpaden tot 1340 meter. Daarna af en toe weer dalen en weer klimmen, maar per saldo ging het wel om laag. Dat is weer heerlijk voor de knietjes, je zou haast vergeten hoe het gaat dat dalen.
Rond acht uur eerste koffiestop en wat geroosterde broodjes met jam naar binnen gewerkt. Rond half negen weer doorgelopen, het was een mooie route door de bossen, maar wel die keien hè, dat went nooit die krengen.
Prachtige foto´s gemaakt (worden door Aty op de weblog toegevoegd)
Weer veel mensen gesproken, het weer werd beter de mist trok op en de zon kwam erbij. Rond kwart over 10 tweede koffiestop, jas kon uit, maar fleecshirt hield ik aan want het windje is nog fris. Even tel. contact gehad met mijn vrouw om het verslag op de weblog te plaatsen. ik was gistern verstoken van computer en internet, wat een wereld....
Rond elf uur de tweede etappe die voor morgen stond er gelijk maar achteraan gedaan van 19 km. Het ging zo lekker. Rond kwart voor twee nog effe stokbroodje met tonijn en verse sinasappelsap naar binnen gewerkt. Ik liep vlak voor Sarria langs een terras en daar zat Nikola een kiwi, Hai René how are you doing, ik mee het terras op kreeg ik zal allemachtige pul bier van een liter. Je ben gelijk zowat sikker, dus ik maar weer snel door naar Saria. Kom ik in de hoofdstraat zit Cor ( die ik een week eerder al was tegengekomen en weer kenissen waren van Piet en Marian) tegen. Ik vraag, weet je nog een kamer voor me? Cor zegt ik heb hier een tweepersoonskamer voor mij alleen. Ik zeg vindt je het goed als we die delen, dat is voor beide partijen interessant. Zo gezegd, zo gedaan. Ja Bep ik ga steeds sneller lopen, ik ruik de stal hè en met de voeten gaat het ook goed, dan maak je zomaar dagen van 30 km. of meer. Ik heb nu wat meer tijd om door te gaan naar finisterre. Daar heb ik dan een paar dagen de tijd om mijn kleren in de brand te jagen. Want als het een beetje sloffig weer is kan het wel effe duren voor de brand er in zit.
Ik ga nu sluiten, want ik was pas 15.30 binnen, nog nooit zo laat geweest.
De komende dagen zijn tussen de 20 en 30 km per dag, dus normaal gesproken redelijk goed te doen en geen klimmen en dalen meer. Alleen maar uitlopen, heerlijk.
Ja Piet en Marian, ik zit nog wel een beetje met de was, maar ik ruik mezelf nog niet en ik heb nog twee schone overhemden en 3 paar schone sokken. Alles wat stinkt douw ik in een waszak en als het de moeite is zoek een herberg met wasmachine en pleur ik alles erin.
XXX
Hasta Luego
René

  • 31 Mei 2013 - 17:39

    Marian En Piet:

    Hoi Rene,

    Je gaat hartstikke goed, lees ik. Zo hou je nog tijd over straks, net als wij. Wij zouden in Trabadelo overnachten, maar bij de herberg wachtte al een snurkpelgrim die Piet nog kon van een paar dagen geleden, dus zijn we doorgelopen naar dit gehucht, La Portela de Valcarce. Wel jammer dat we niet bij die ned. vrouw en haar "Santiago" konden eten! We hebben de groeten van jou gedaan, ze wist nog wie je was ( wie niet) Wat een lekker weertje is het he? Laat maar schijnen hoor dat zonnetje, heerlijk!
    Groetjes en genietse!(doen wij ook) liefs van ons , Marian en Piet

  • 31 Mei 2013 - 21:13

    Gerard & Marga:

    Hoi Rene,

    We willen je even feliciteren met je trouwdag , dat was ik gister niet vergeten hoor !
    Ik vond het ook leuk dat ik je gister gesproken heb....
    Ik heb Aty net ook even gebeld, het was eigenlijk het plan om even een koppie te halen,
    maar tante Baaf was helemaal niet lekker, en had veel pijn, dus daar zijn we geweest
    en even geholpen , dan is het zo weer "laat ".
    We wensen je nog veel succes....

    groetjes van ons

  • 01 Juni 2013 - 10:42

    Esther:

    Ha die René,

    Je gaat als een speer. Ik volg je nog seeds hoor. Ik kijk elke dag weer uit naar jouw leuke verslag van je wandeldag. Je hebt nu vast je tweede koppie alweer naar binnen gegoten. Nog een croissant erbij kunnen scoren? De ochtend is hier lekker grijs en winderig begonnen. Ik hoop dat jij het daar beter van temperatuur hebt. Hopelijk heb je vannacht beter geslapen zonder bijgeluiden. Leuk dat de mensen onderweg je herkennen. Maak je toch indruk :) Ik werk me nu door de stapel gezins was heen. Daar heb jij lekker geen last van. Ik wens je heel veel succes op weg naar Santiago en naar de verbranding van je kleding. Ik weet zeker dat je het zal volbrengen. Geniet ervan.

    PS Heb je iets speciaals met poezen?

    Groetjes,

    Esther

  • 01 Juni 2013 - 11:19

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrino René,

    Je maakt je dromen waar...
    Er is een gedicht van Werner Sprenger dat deze ervaring heel mooi verwoord en ik geef het jou graag mee voor onderweg, maar ook voor de dagelijkse levensweg die je spoedig weer op zult gaan:

    Er is een weg
    die niemand gaat
    als jij hem niet gaat

    wegen ontstaan
    wanneer wij ze gaan

    Zoveel dichtgegroeide,
    wachtende wegen
    van niet geleefd leven overwoekerd

    Er is een weg
    die iemand gaat
    wanneer jij hem niet gaat

    Jouw weg is er,
    een weg die ontstaat
    wanneer jij hem gaat

    ¡Buen Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 31539

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: