Dag 3: Buzy-Oloron-Sainte-Marie. - Reisverslag uit Entrepierres, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu Dag 3: Buzy-Oloron-Sainte-Marie. - Reisverslag uit Entrepierres, Frankrijk van René Stam - WaarBenJij.nu

Dag 3: Buzy-Oloron-Sainte-Marie.

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

29 April 2013 | Frankrijk, Entrepierres

Gisteravond om 19.50 uur kreeg ik nog wat eten van de eigenaar met 2 eitjes, die heb ik lekker gebakken op de bakplaat in mijn kleine koekepannetje en om 20.30 uur lag ik lekker in mijn mandje. Je hoort daar 's nachts helemaal niets, behalve dat er rond 3.00 uur 's nachts een knaagdier aan mijn huisje zat te knagen. Ik denk dat het aan de buitenkant was want ik heb binnen niks gezien.

Vandaag 29 april: Buzy-Oloron-Sainte-Marie (ongeveer 17,5 km).
Om 8.10 uur kreeg ik mijn ontbijtje bezorgd door de eigenaar en om 8.30 uur werd ik met zijn busje door de eigenaar naar de route terug gebracht.

Ik heb vandaag de GR gevolgd: dat was ongeveer 17,5 km door het bos, heerlijk rustig lopen met af en toe de lucht van een verse gierwagen. Vlak voor mijn eindbestemming kwam ik 4 Franse vrouwtjes tegen, 3 daarvan gingen 20 mei de camino lopen.

Ik was rond 13.00 uur in Oloron en heb daar lekker gegeten in de plaatselijke pizzeria: geen pizza maar een mosterdsoepje, een aardappel gevuld met vlees uit de oven - heerlijk - en daarna nog een heerlijke crème brulée en een kopje koffie voor € 12.00.

Daarna door gelopen naar de kathedraal en daar kwam ik mijn Franse vriendinnen weer tegen en die vertelden dat ik in het cafeetje tegenover de kerk een tampon moest halen. Een tampon? Die heb ik nog nooit gehaald... Maar een tampon is een stempel op mijn pelgrimskaart. Ik kreeg daar het overnachtingsadres van de gite voor pelgrims.

Ik ben nog even langs de VVV gegaan om een lijst op te halen met overnachtingsadressen voor de komende dagen tot de Spaanse grens.

We hebben net gegeten in de grote keuken van de gite met 2 fransen, een pool, een duitser, een italiaan en ik. Sommigen hadden spagetti gekookt, er was ruim voldoende, dus ik kon zo aanschuiven en meeeten. Leuk om zoveel mensen te spreken: sommigen lopen al voor de vijfde keer de camino, maar wel elke keer een andere route, schitterend.

Wat weer een prachtige dag en dat zonder regen onderweg!

Voor morgen is het weerbericht slecht en er staat een route van ongeveer 30 km in de planning: we shall see.

Groetjes van René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 31510

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: