dag 25 Sahagun El Burgo Ranero 19 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 25 Sahagun El Burgo Ranero 19 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 25 Sahagun El Burgo Ranero 19 km

Door: Rene Stam

Blijf op de hoogte en volg René

21 Mei 2013 | Spanje, El Burgo Ranero

Vanochtend om 6.50 vertrokken, het was fris weer maar gelukkig weer droog. De weerberichten voor de komende dagen worden alleen maar beter. Gelukkig maar want we zijn nog niet verwend hier in Spanje. Om kwart over zes het bed uit, banaantje naar binnengewerkt en 2 broodjes. Weer een beetje saaie route, maar wel een route om een en ander te overwegen.
Om half 10 de eerste koffiestop, ik had toen al 12 km gelopen, dus nog slechts 9 km te gaan. Rond tien uur weer vertrokken, lekker rustig doorgelopen en rond half twaalf op de eindbestemming. Weer zo'n dorpje met 50 huizen waarvan 5 herbergen voor pelgrims. Gelukkig waren we op tijd om in te checken. Deze gemeentelijke herberg heeft 26 slaapplaatsen en bestaat uit lemen muren en een open dakconstructie. Ik heb er een foto van gemaakt. Vaak is het zo dat je voor de gemeentelijke herberg alleen maar een donatie hoeft te geven.
Mooi om te zien dat die oude constructie blijkbaar zo goed in mekaar zit dat de zaak niet instort. Om 1 uur konden we pas inschrijven, dus eerst maar effe geluncht in het reaturant er tegenover. Een uitsmijtertje met chorizo. Ik was nummer negen op de lijst en dus verzekerd van een slaapplaats. Dat is altijd wel lekker als je vroeg bent anders moet je nog weer 12 km door. Vanmiddag effe in het mandje gelegen en een beetje gedoezeld. Eind van de middag rond 4 uur brak het zonnetje door en werd het toch nog lekker, wijntje erbij op het terras, heeeeeerlijk, voetjes in de lucht, blaarvrij doorgekomen.
Nee Gitta, ik heb geen last van mijn rug, de meeste oefeningen doe ik lekker op bed. Meestal slaap ik boven op het stapelbed en heb alle ruimte om mijn oefeningetjes te doen. Maar je lijf went er ook aan om allen dagen die rugzak te dragen. (tot nu toe). Leuk dat je even reageert op de weblog. Ik hoop dat de rest van de (yoga)club ook de weg naar de weblog weet te vinden en een reactie geeft. Hartstikke leuk. Doe ze de groeten a.s. donderdag. Ik gebruik mijn matje hoofdzakelijk als mijn matras te hard is, ik slaap altijd op mijn zij en bij een hard matras krijg ik de laatste tijd last van mijn heupen, behalve als ik op mijn matje lig. Komt ie toch weer goed van pas. Nee Gita het waren echt de franse dames, ik heb er wakker van gelegen en dat heb ik van mijn eigen gesnurk nooit, dus.......
Pauline jij wilde weten waar het pelgrimsmenu uit bestaat. Vaak uit een salade, ik wissel het af, de ene keer spaghetti en de andere keer salade. Daarna vlees of vis met wat patatas bravas en yoghurt toe. Soms komt de pan op tafel en kun je zoveel eten als je wilt. De pan raakt altijd leeg en ik doe ook mijn uiterste best om de pan leeg te maken.
Morgen een tochtje van 26 km, weer rond half zeven starten en rond half twee weer binnen als het meezit. De dag erna kom ik door Leon, maar wil voorbij Leon een slaapplaats zoeken, dan ben ik de ergste drukte voor. Vanaf Leon is het nog zo'n driehonderd kilometer naar Santiago, maar ik ben in ieder geval over de helft en ga koeterdekoet door.
Ik heb verder geen nieuws vanuit het verre Spanje.
Blijf vooral reageren, ontzettend leuk al die reacties te lezen.
Hasta Luego
Rene

  • 21 Mei 2013 - 19:22

    Nel Sepers:


    Hoi buur,

    Goed te lezen dat je nu clean loopt. Houen zo!
    Weer mooie verslagen, was een paar dagen op achter. Dat heb je als het kermis is. Koen was ook te logeren en vandaag oppasdag.
    Wij gaan dondedag op route. Hoop dat het eindelijk eens wat warmer gaat worden. We zullen niet altijd internet hebben. De reacties kunnen dus wat op zich laten wachten.
    Rene heel veel succes met de andere helft.
    Groeten, de buren.

  • 21 Mei 2013 - 20:18

    Ans Zonneveld:

    Hallo René hier Engel met de laptop van Ans ook onderweg, ik zit nu vlak bij Toulouse dus ik ruik Spanje
    Heel leuk al die verhalen te volgen ik heb het er druk mee 2man en 2vrouw verhalen te lezen,
    Wie weet kom ik nog op jou pad ook langs daarom volg ik alle vorderingen zodat ik weet waar je bent
    zou leuk zijn als ik je op de weg tegen kom.
    Groetjes en veel wandel plezier.

  • 21 Mei 2013 - 22:13

    Jan Jorna:

    Ha die René, Vanavond bij de TAV hard gelopen met je broer Guus. Hij vertelde mij dat je een eigen site had voor jouw uitdaging. Prachtig om al die verhalen te lezen en ik ben best wel jaloers. Want het lijkt me prachtig om zo`n mooie reis te maken. Je zal jezelf en anderen veel tegen komen volgens mij en dat neem je mooi mee in je andere rugzak. Er lopen hier in `t Veld al heel veel wijze mensen rond en hierna kom jij ook natuurlijk ook op die lijst met jouw levenservaring van je voettocht. Wij wensen je een goed vervolg voor de overige kilometers en dat je lekker mag genieten van al die mooie mensen om je heen.

  • 22 Mei 2013 - 15:47

    Ans:

    Hoi Rene,

    je hebt nog mooie loopjes te gaan, ik ben nu in Triacastela, prachtige tochten gehad en het gaat super! Ga zo lekker in de zon, nu is hij er, vaak met muts en handschoenen gelopen!
    Ik ga me plannetje maken hoeveel dagen ik nog te gaan heb, het 130km bord hangt hier buiten....

    Nog vele mooie km dikke zoen Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 31515

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: