dag 29 Villar de Mazarife- Villares de Orbigo 18km - Reisverslag uit Villares de Órbigo, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu dag 29 Villar de Mazarife- Villares de Orbigo 18km - Reisverslag uit Villares de Órbigo, Spanje van René Stam - WaarBenJij.nu

dag 29 Villar de Mazarife- Villares de Orbigo 18km

Door: René Stam

Blijf op de hoogte en volg René

25 Mei 2013 | Spanje, Villares de Órbigo

Vanochtend heerlijk ontbijtje genomen rond half zeven en rond 5 voor zeven ging ik weer op pad. Het is een korte etappe van 18 km of 32 km. Dan maar 18 km, morgen probeer ik vroeg te vertrekken en dan 28 km te lopen. Gemiddeld kom ik dan weer op 23 km per dag. Dat moet ik lopen om volgens schema in Santiago aan te komen. Ik wil daarna nog door naar Finisterre, dat is nog 3 dagen lopen, dat zou allemaal net kunnen. Er is een legende rond het vissersplaatsje Finisterre. Als je daar aankomt trek je al je kleren uit aan het strand, verbrandt het allemaal spring zonder kleren de zee in en als je eruit kom trek je je nieuwe kleren aan. Dat is de hergeboorte van de pelgrim en ga je een nieuw leven tegemoet. Mijn ouwe kleren verbranen ga ik doen, maar mijn schoenen toch maar niet, op teva´s terug naar Nederland lijkt me geen goed idee.

Goed vandaag lekkere korte wandeling en een prachtig uitzicht op de bergen. Effe koppie gedaan samen met Piet en Marian rond negen uur. Daarna doorgelopen naar Hospital de Orbigo, een heel leuk plaatsje met een hele lange brug. ( op foto vastgelegd) Rond half twaalf op de eindbestemming aangekomen. Het is weer allemachtig prachtig weer. Rond negen uur liep ik al in de korte mouwtjes. Je merkt dat het alle dagen iets sneller warm wordt. Daarom wil ik morgen vroeg starten en hoop ik rond de middag, rond 13.00 uur binnen te zijn.

We hebben hier een fantastische particulier herberg, zo schoon heb ik het nog niet gezien op de camino.
De herberg heeft een binnnenplaatsje waar je lekker in de zon kan zitten. Ik zal wat fotootjes naar mijn lieverd mailen en vragen of ze die op de weblog wil plaatsen. Morgen neem ik afscheid van Piet en Marian omdat zij een week langer de tijd hebben om in Santiago te komen. Zij hopen op de verjaardag van Marian, 13 juni, daar aan te komen en ik op 8 juni, dus ik moet de komende dagen wat meer km. maken. Het is nog ongeveer 284 km naar Santiago. Ik heb nog 13 dagen, dus als ik gemiddeld 23 km per dag loop, moet het lukken. Morgen begin ik met 26 km en kijk dan hoe mijn hoefjes zich houden met dat warme weer.

Verder heb ik geen nieuws uit het prachtige Spanje.
Hasta Luego,
René

  • 25 Mei 2013 - 17:56

    Ans Zonneveld:

    Hoi Rene,
    ja heerlik dat mooie weer, past echt bij de omgeving! Ik heb me routes opgedeeld en kom ,( ) dinsdag aan in santiago, dan naar de mis, men zegt dat dan het grote wierookvat in de brand gaat, dat willen we niet missen! En het weerzien met Engel, ook bijzonder na zoveel weken, geniet ervan, voor je het weet!!! dikke zoen Ans.

  • 25 Mei 2013 - 20:11

    Nel Sepers:

    Hoi Buur,

    Een groet uit tsjechie, vandaag 12 gr, morgen 6. Hoezo jaloers op een pelgrim in de zon op jesus nikes. Vaaf maandag zal het weer hier beter worden. Zitten nu nog met de kachel aan. Maar we hebben internet(gratis) dus we zijn weer op de hoogte van het wel en wee op de camino. Goed te lezen dat je weer "normale" voetjes krijgt, wel zo prettig lopen.
    Veel succes de komende dagen.
    Wij nemen vanavond een kruidenbitterje, goed tegen de kou.

    Gegroet van de buren.

  • 26 Mei 2013 - 01:36

    Peregrinofrans :

    ¡Hola Peregrino René,

    De herberg waar je nu slaapt/snurkt kan ik me goed herinneren. Ik heb daar weliswaar niet overnacht doch ik vond het herberg, aan de linkerzijde van het pad, bijzonder omdat de binnenplaats zeer uitnodigend was. Je pad gaat morgen naar Astorga, de Spaanse stad van Chocolade. Men verkoopt daar chocolade van 95%, hmmm! Ook de gebouwen van Gaudi zijn bijzonder.
    René, ik zou het zeer op prijs stellen dat je de exacte datum en tijd doorgeeft wanneer jij je kleding verbrand, dan kan ik thuis alle ramen sluiten! Ik weet namelijk hoe pelgrims kunnen ruiken! Niets voor niets heeft men in SdC in de kathedraal de botafumeiro. Die is er echt niet voor de show!
    Ik hoop dat je voeten je in dit tempo dagen kunnen dragen naar Santiago! Zeker omdat het weer echt werken worden in vergelijk met de vlakke Meseta. Maar je zal merken dat de natuur onderweg adembenemend mooi is!
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 31512

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 24 Mei 2019

Camino Primitivo

24 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 April 2013 - 12 Juni 2013

Pelgrimtocht Lourdes-Santiago de Compostella

Landen bezocht: